Pris för flyttstäd

Hur mycket du behöver betala för att en städfirma göteborg ska utföra din flyttstädning beror på en mängd olika faktorer och är därmed lite svårt att ge ett enkelt svar på. Genomgående brukar priserna för flyttstädningar vara lägre kvadratmeterpris ju större bostad det handlar om. Anledningen till detta är att alla bostäder kräver stora städinsatser i kök och badrum, medan större bostäder har mer öppna ytor som inte kräver någon avancerad städning.

Utnyttja RUT- avdraget

Ett stort plus många inte tänker på när det gäller priset för en flyttstädning är RUT-avdraget. Med hjälp av RUT-avdraget kommer man ofta undan billigare än man först tror. RUT- avdraget ger dig som kund en rabatt på halva arbetskostnaden på den utförda städningen. Eftersom arbetskostnaden är den största delen av kostnaden för en flyttstädning innebär det en gedigen besparing som många inte räknar med från början. Med det i åtanke kan det vara en väldigt smart investering att anlita en professionell städfirma för din flyttstädning, med tanke på hur tidskrävande en flyttstädning faktiskt är.

Garantier

En viktig del att undersöka och ta med i beräkningen av priset för en städfirma är eventuella garantier. Se till att få en nöjdhetsgaranti eller dylikt som kan skydda dig om du blir missnöjd med resultatet. Att få en garanti är något som är värt att betala en extra slant för. Ha med det i åtanke när du tittar på priser för flyttstädning.